Co se chystá v našem klubu na další sezonu
Uhádněte co je to za stroj ? a motor?
nápověda: kooperace Milan s Honzou :-)
Fokker D8 a motor ze sekačky :-)
Tomášovo
Avionik F5D
Jarda B.
A 388 Rainbow - F3A detaily zde
Honza K.:
MINIMOA měřítko 1:3.4 ( 5m rozpětí ) detaily zde
Jarda B.:
Rebel
výrobce : http://royal-model.sweb.cz
po poklepání na obrázek se otevře galerie
Radek H.: ----> již nový majitel Jarda N.
Akrobatický Piper - pro detaily klikni na obrázek
Milan:
FOKKER E. V ( D. VIII)
Technická data předlohy: Technická data makety:
Rozpětí: 8340 mm Rozpětí: 1390 mm
Délka: 5865 mm Délka: 977,5 mm
Výška: 2820 mm Výška: 470 mm
Plocha křídla: 10,7 m2 Měřítko 1 : 6
Hmotnost (prázdná) 405 kg
Hmotnost (plná) 605 kg
Rychlost max. 200 km/h
Stoupavost: 400 m za 4,5 min
6000 m za 19,5 min
Motor: Oberursel Ur. III , 160 HP
Výzbroj: dva synchronizované kulomety Spandau LMG 08/15
Předlohou pro maketu je stíhací letoun z 1. světové války vyrobený firmou Anthony H. G. Fokkera pro německé letectvo.
Stručný popis:
-
Trup svařen z ocelových trubek, příhrady vyztuženy vždy dvěma napínáky ve smyčce.
-
Přechody z kruhového krytu rotačního motoru do obdélníkového průřezu trupu a přechod za pilotním prostorem z překližky.
-
Kryt motoru a kryty před pilotním prostorem z plechu.
-
Sedadlo pilota výškově stavitelné na zemi. Celek potažen předtištěným plátnem, kromě plechových krytů.
-
Podvozek dvoukolý s průběžnou osou, odpružený gumovými provazci doplněn odpruženou ostruhou.
-
Křídlo dvounosníkové, s tuhým potahem, lichoběžníkového půdorysu, stavěné vcelku.
-
K trupu bylo připevněno vzpěrami z ocelových trubek. Přední tvořily charakteristické jehlany, které byly součástí trupu.
-
Ocasní plochy svařené z ocelových trubek, potaženy plátnem.
Stručný popis makety:
- Trup slepen z desek z vytlačovaného polystyrenu (32g/dm³) dále jen VPS.
- Boky jsou z desek tl. 6 mm, horní a dolní pásnice z desky tl.12 mm .
- Přechody z kruhového průřezu motorového krytu do boku trupu jsou z běžného pěnového polystyrenu, dále jen PPS, polepeného lehkou balsou tl. 1 mm. Stejně tak přechod na hřbetu trupu za pilotním prostorem.
- Trup je v přední části vyztužen překližkou tl. 0,8 mm a zakončen motorovou přepážkou z překližky tl. 3 mm s vlepenými bukovými špalíky pro zakotvení motorového lože.
- Trupové přepážky jsou z VPS tl.12 mm s otvory pro táhla výškovky a směrovky, první přepážka následující po motorové je vyztužena překližkou tl. 0,8 mm s otvorem pro ovládání spal. motoru popřípadě kabely od regulátoru. Do trupu jsou vlepeny bukové špalíky s drážkami pro uchyceni křídelních vzpěr a podvozku.
- Křídlo vyříznuto z VPS odporovým drátem a opatřeno křidélky , k baldachýnu je uchyceno dvěma šrouby.
- VOP je z desky VPS tl. 6 mm, orámovaná lehkou balsou tl.2 mm, kormidlo připevněno lepící páskou.
- SOP provedena stejně jako VOP.
Jarda N.:
C-104
r.2000mm d.1800mm motor DL-50 benzín
r.2000mm d.1800mm motor DL-50 benzín
Venca Ml.:
další ZlinZ50 v řadě, tentokrát rozpětí 2010mm, motor 40 ZDZ
plánovaná kamuflaž zde ...