Co se chystá v našem klubu na další sezonu

Uhádněte co je to za stroj ? a motor?

 nápověda: kooperace Milan s Honzou :-)

Fokker D8 a motor ze sekačky :-)

Tomášovo 

Avionik F5D

 

Jarda B.

A 388 Rainbow - F3A detaily zde

 

Honza K.:

MINIMOA měřítko 1:3.4 ( 5m rozpětí )   detaily zde


 Jarda B.:

Rebel
po poklepání na obrázek se otevře galerie
 
 

Radek H.:  ----> již nový majitel Jarda N.

Akrobatický Piper - pro detaily klikni na obrázek

 

 Milan:

FOKKER E. V ( D. VIII)

Technická data předlohy:                               Technická data makety:

Rozpětí: 8340 mm                                                                                                                 Rozpětí: 1390 mm
Délka:   5865 mm                                                                                                                 Délka:   977,5 mm
Výška:   2820 mm                                                                                                                 Výška:   470 mm
Plocha křídla: 10,7 m2                                                                                                         Měřítko 1 : 6
Hmotnost (prázdná)   405 kg
Hmotnost (plná)           605 kg
Rychlost max.       200 km/h
Stoupavost:           400 m za 4,5 min
                                6000 m za 19,5 min
Motor:   Oberursel Ur. III , 160 HP
Výzbroj: dva synchronizované kulomety Spandau LMG 08/15

Předlohou pro maketu je stíhací letoun z 1. světové války vyrobený firmou Anthony H. G. Fokkera pro německé letectvo. 

Stručný popis:

  • Trup svařen z ocelových trubek, příhrady vyztuženy vždy dvěma napínáky ve smyčce. 
  • Přechody z kruhového krytu rotačního motoru do obdélníkového průřezu trupu a přechod za pilotním prostorem z překližky.
  • Kryt motoru a kryty před pilotním prostorem z plechu.
  • Sedadlo pilota výškově stavitelné na zemi. Celek potažen předtištěným plátnem, kromě plechových krytů.
  • Podvozek dvoukolý s průběžnou osou, odpružený gumovými provazci doplněn odpruženou ostruhou.
  • Křídlo dvounosníkové, s tuhým potahem, lichoběžníkového půdorysu, stavěné vcelku.
  • K trupu bylo připevněno vzpěrami z ocelových trubek. Přední tvořily charakteristické jehlany, které byly součástí trupu.
  • Ocasní plochy svařené z ocelových trubek, potaženy plátnem.
Stručný popis makety:
  •  Trup slepen z desek z vytlačovaného polystyrenu (32g/dm³) dále jen VPS.
  •  Boky jsou z desek tl. 6 mm, horní a dolní pásnice z desky tl.12 mm .
  •  Přechody z kruhového průřezu motorového krytu do boku trupu jsou z běžného pěnového polystyrenu, dále jen PPS, polepeného  lehkou balsou tl. 1 mm. Stejně tak přechod na hřbetu trupu za pilotním prostorem. 
  • Trup je v přední části vyztužen překližkou tl. 0,8 mm a zakončen motorovou přepážkou z překližky tl. 3 mm s vlepenými bukovými špalíky pro zakotvení motorového lože.
  • Trupové přepážky jsou z VPS tl.12 mm s otvory pro táhla výškovky a směrovky, první přepážka následující po motorové je vyztužena překližkou tl. 0,8 mm s otvorem pro ovládání spal. motoru popřípadě kabely od regulátoru. Do trupu jsou vlepeny bukové špalíky s drážkami pro uchyceni křídelních vzpěr a podvozku.
  • Křídlo vyříznuto z VPS odporovým drátem a opatřeno křidélky , k baldachýnu je uchyceno dvěma  šrouby.
  •  VOP je z desky VPS tl. 6 mm, orámovaná lehkou balsou tl.2 mm, kormidlo připevněno lepící páskou.
  • SOP provedena stejně jako VOP.

 

Jarda N.:

 C-104
r.2000mm  d.1800mm  motor DL-50 benzín

   

 

Venca Ml.:

další ZlinZ50 v řadě, tentokrát rozpětí 2010mm, motor 40 ZDZ

plánovaná kamuflaž zde ...